Skladno Tijelo

Suho četkanje – metoda relaksacije i čišćenja organizma

Karolina Grabowska via Pexels

Suho četkanje može višestruko pomoći: od smanjenja mišićne napetosti do mirnijeg uma

Učinci suhog četkanja:

  • uklanja odumrle stanice,
  • otvara pore i omogućuje koži da ‘diše’
  • poboljšava cirkulaciju kože, što pomaže eliminaciji metaboličkog otpada pozitivno utječe na rad vegetativnog živčanog sustava i na imunološki sustav
  • pozitivno utječe na smanjenje celulita
  • smanjuje mišićnu napetost i umiruje um

Sam proces četkanja je vrlo jednostavan i najbolje ga je obaviti prije jutarnjeg tuširanja.

Poanta je u tome da četkom dobro istrljate sve dijelove tijela, tako da započnete od najudaljenijih dijelova i krećete se prema srcu. Dakle, masažu počinjete uvijek od stopala, prelazite četkom preko nogu, bedara, stražnjice, trbuha i prsa te leđa, sve do ramena.

Zatim prelazite na ruke, no četku povlačite od dlana prema ramenima, odnosno opet prema srcu. Pritisak četke na tijelo ne smije biti grub, odnosno nemojte je pritiskati kao da stružete ili grebete, nego lagano četkajte.

Koža nakon četkanja ne smije biti crvena i iziritirana, nego blago ružičasta, odnosno prokrvljena. Jedini dijelovi tijela gdje pritisak četkom može biti snažniji su tabani, ako na njima imate suhe i tvrde kože, jer drugačije nećete potaknuti cirkulaciju.

Ne četkajte tijelo nikada u suprotnom pravcu, od srca, jer možete izazvati otjecanje limfe, što može uzrokovati oštećenje vena i limfnih čvorova. Suho četkanje uvijek se obavlja dugačkim, ravnim pokretima, a četka uvijek mora biti suha, odnosno imajte jednu samo za tu namjenu. Močite je isključivo kako biste je oprali, odnosno radi održavanja higijene.

Najbolje su četke s vlaknima biljnog, odnosno prirodnog porijekla, kao što su one s vlaknima agave. No, nastojte nabaviti i onu sa drškom od prirodnog drveta, jer će biti čvršća kod rukovanja. Ako imate mogućnosti, za neke lako dostupne dijelove tijela korisno je nabaviti četku koja ima trakicu koja se navlači na ruku, jer ćete tako lakše kontrolirati pritisak, dok za udaljene dijelove tijela i leđa možete koristiti onu s dugačkom drškom.

Za početak, birajte mekše četke, iako će vam se u početku činiti da i one djeluju pregrubo. No, ako izdržite jutarnje suho četkanje tijekom pet do sedam dana, naviknut ćete se, odnosno toliko će vam goditi učinak tretmana da više nećete osjećati četku kao nešto grubo i neugodno na tijelu.

Štoviše, oni koji su izdržali nakon prvih mjesec dana nerijetko krenu u potragu za čvršćom četkom. Ako niste pronašli četku koja vam odgovara, možete ju zamijeniti i malo grubljom spužvom, ili ručnikom, trljačicom, odnosno trakama koje se inače koriste za pranje leđa kod tuširanja, samo što onu za suho četkanje morate održavati suhom.

Nipošto nemojte četkati lice, intimno područje (to se odnosi i na ženska prsa, osobito bradavice), niti mjesta na kojima je koža oštećena ili imate otvorene rane, što uključuje i dio noge na kojemu imate proširene vene, osobito ako postoji naznaka da bi se mogle otvoriti rane.

Toplo – hladno tuširanje dodatno će pojačati učinak četkanja

Kad završite s tretmanom suhog četkanja, najbolje je istuširati se, odnosno čak i ako planirate kupku, najprije se istuširajte kako biste isprali odumrle stanice kože. Kod tuširanja možete koristiti mekanu trljačicu ili spužvu, te njima prijeći preko kože. Budite nježni i nemojte pritiskati ručnik, pritisnite tek toliko da potaknete ispiranje odumrlih stanica. Posebno je korisno ako primijenite naizmjenično tuširanje hladnom i toplom vodom. Koristite samo prirodne sapune koji ne isušuju kožu, pri čemu su vrlo korisni oni koji imaju i aromaterapeutski učinak.

Sapun s laganim mirisom mente, limunske trave ili naranče, može biti vrlo koristan za jutarnje tuširanje, jer će vas razbuditi i podići energiju. Navečer možete koristiti onaj s dodatkom kozjeg mlijeka, koji njeguje kožu, ili lavandom, koja će vas umiriti prije odlaska na počinak. Ako sami radite sapune ili gelove za tuširanje s prirodnim uljima, vodite računa da sapun koji ćete koristiti nakon suhog četkanja mora biti vrlo blag.

Na kraju tuširanja napravite tri topla i tri hladna ciklusa. Prvo na nekoliko sekundi pustite toplu vodu (toliko toplu da to možete izdržati, što se ne preporučuje srčanim bolesnicima!) zatim provedite nekoliko sekundi pod hladnijim mlazom vode (toliko hladnom, da to možete izdržati) i ponovite cijeli postupak tri puta. Tuširanje uvijek završite hladnom vodom. Ova vruće-hladna šok terapija dodatno jača kožu, pospješuje izlučivanje toksina, stimulira cirkulaciju krvi i hrani vanjski sloj kože. Također, izmjena vrućeg i hladnog mlaza treba trajati samo toliko koliko možete izdržati, poanta nije u tome da se prisiljavate na neugodu.

Riješite se celulita

Ako se suhim četkanjem želite riješiti celulita, posvetite problematičnim mjestima više vremena. Područja zahvaćena celulitom četkajte barem pet do deset minuta na dan i budite uporni. Naime, da biste vidjeli prve rezultate na koži potrebno je najmanje 30 dana četkanja. Za duboko čišćenje limfe trebaju vam barem tri mjeseca četkanja, dok ćete povlačenje celulita primijetiti nakon pet do šest mjeseci.

Iako se kod masaže preporučuje korištenje krema protiv celulita, nemojte ih nanositi prije četkanja – koža mora biti suha i bez losiona i krema koje bi ju mogle nadražiti. No, ako koristite takvu kremu nakon suhog četkanja i tuširanja, njen će se učinak udvostručiti.

Također, možete koristiti vlastite proizvode protiv celulita, no oprezno: na koži koja je iščetkana neka inače blaga ulja mogu djelovati prejako i izazvati alergiju.

Nakon tuširanja, dobro se osušite i umasirajte u kožu losion ili prirodna ulja, poput maslinovog, bademovog, sezamovog, kokosovog ulja, maslaca shea, kakaa, avokada i slično, koja će dodatno nahraniti kožu.

Ako imate artritis, u mješavinu ulja dodajte malo maslaca od kikirikija i ricinusovog ulja. Oni koji pate od reumatskih bolova neće pogriješiti ako bolne dijelove tijela, nakon što se koža malo umiri, namažu medicinskim gelom protiv bolova.

No, nakon suhog četkanja i tuširanja navečer, vrlo je korisno posvetiti se meditaciji ili odraditi vježbe disanja, koje dodatno oslobađaju od stresa i negativne energije, pa će vas dodatno opustiti.

Održavanje četke i upozorenja

Perite četku obavezno jedanput na tjedan, s vodom i sapunom, najbolje antibakterijskim. Dobro ga utrljajte u vlakna. Nakon ispiranja pod mlazom vruće vode, ostavite četku na suhom i otvorenom mjestu dok se ne osuši, kako se ne bi uhvatila plijesan i nemojte ju koristiti dok nije posve suha. U protivnom, na vlažnoj četki zadržavat će se prljavština s kože, pa ćete četkanjem samo utrljati tu prljavštinu u kožu. Želite li ju dodatno dezinficirati, prije pranja pošpricajte ju nekim antibakterijskim sredstvom (najbolje onim za ruke, nikako sredstvima za pranje kupaonice), pa onda operite sapunom i toplom vodom. Ako koristite trljačicu ili traku za leđa, provjerite možete li ih oprati u mašini za rublje, ali svakako nemojte dodavati omekšivač.

Blago suho četkanje nježnom četkom ili trljačicom može biti vrlo korisno i za male bebe, odnosno djecu, kojoj to možete predstaviti kao igru i škakljanje. No, budite jako pažljivi s dijelovima kože na kojima djeca lako dobiju osip te s nježnom dječjom kožom općenito.

I odrasle osobe koje imaju česte osipe trebaju biti oprezne, osobito dijabetičari, kod kojih su moguće česte upale na koži. Također, nemojte prelaziti četkom grubo preko madeža ili sličnih izraslina na koži, kako ih ne biste izgrebali. Trudnice s četkanjem također moraju biti vrlo oprezne, odnosno ne preporučuje se ako inače imaju problema s tlakom. Četkanje se ne preporučuje ni osobama koje imaju čestih problema sa krvnim ugrušcima.

Dodaj Komentar

Kliknite ovdje da biste objavili komentar