Stil Života Moj Dom

Basketica – hrvatski brend za čijim eko košarama su svi poludjeli čim su došle na tržište

Foto: Instagram

Basketica je sinergija mame i kćeri, mala kućna radinost i jedan šarmantni, zeleni, hrvatski brend čije su pletene košare u izuzetno kratkom periodu oduševile mnoge. Naime, osnovan je tek krajem 2021. Ako to nije rekordan uspjeh onda ne znamo što je.

Čine ga mama Mirjana koja se s odlaskom u mirovinu posvetila kreativnom izražavanju i šivanju i kćer Andreja. Andreja je inače dizajnerica s diplomom Tekstilno-tehnološkog fakulteta, a u Basketici daje prijedloge i ideje za kolekcije te brine o promociji proizvoda na društvenim mrežama. Ovo je njihova priča.

Pročitajte više: Tihana objašnjava kako možemo ekološki kuhati i čistiti dom te odijevati i njegovati se

Foto: Instagram

Osjećamo snažnu povezanost s prirodom u svakodnevnom životu


Gajite ljubav prema ekologiji i želite biti što je moguće više ekološki nastrojen brend. Odakle ljubav prema ekologiji i kako se nosite s nabavkom održivog i eko repromaterijala u Hrvatskoj s obzirom na to je da na našem području do istog još uvijek malo teže doći?

Želimo biti što više ekološki orijentiran brend jer vjerujemo da u današnje vrijeme drugačiji pristup nije ispravan, ali prije svega osjećamo snažnu povezanost s prirodom u svakodnevnom životu, bilo da se radi o uzgoju cvijeća i povrća, odlasku u šetnje šumom ili kreativnom izražavanju.

Povezanost s prirodom rezultira poštivanjem i divljenjem spram iste, a ta veza se očituje i u našem radu. Prilikom izrade proizvoda biramo i koristimo materijale prirodnog sastava, kao što su juta, pamuk, konoplja i lan.

Također izrađujemo funkcionalne predmete s višestrukim načinima primjene koji se na kraju svoga životnog ciklusa mogu razgraditi, kako mi to često kažemo, želimo da proizvode ostave samo kreativan trag. Osim materijala pridajemo pažnju i ostalom repromaterijalu, tako su deklaracije od 100% recikliranog papira, a pakete šaljemo u već korištenim kutijama.

U Hrvatskoj je sve prisutnija svijest o održivom poslovanju i sve je veći izbor repromaterijala i brendova koji promoviraju taj način poslovanja, ta činjenica nas iznimno veseli i motivira da polako i mi težimo tom minimalnom korištenju resursa. Povezivanje s takvim proizvođačima i brendovima nas sve čini jačim.

Foto: Instagram

Basketica zagovara slow-living

Kada uzmemo u obzir da se teže dolazi do održivog i eko materijala, možemo li reći da tržište svima koji žele raditi na eko i održiv način prilično otežava rad?

Traženje materijala koji odgovaraju eko i održivom načinu poslovanja produljuju proces proizvodnje i plasiranja proizvoda, zahtijevaju veću snalažljivost i upornost, vrlo često studioznije proučavanje te slanje upita na nekoliko mjesta za dobivanje traženog odgovora.

Tako na primjer print privjesnih deklaracija na reciklirani papir s print bojom koja nije toksična može vremenski potrajati zbog slanja upita u printaone, a rezultirati time da na jednom mjestu morate nabaviti papir te ga odnijeti u printaonu.

Kako brend zagovara i slow-living , želimo ići polagano i vremenski nismo opterećene rokovima te nam je važnije dobiti kvalitetni repromaterijala koji odgovaraju našoj priči.

Foto: Instagram

Ručni rad opušta i oplemenjuje naše vrijeme i duh

Što vas pak oduševljava kod ručnog rada? Naime, isti gotovo kao da je meditacija, a i tim na neki način čuvamo stare vrijednosti, tradiciju pa i nacionalnu baštinu, zar ne? S druge strane isti može biti iscrpljujuć i zahtjeva puno strpljenja i fokusa, zar ne?

Ručni rad opušta i oplemenjuje naše vrijeme i duh. Zaista je proces izrade rukotvorina svojevrsna meditacija koja ispunjava kreativce popust nas, a proces kreativnog izražavanja vodi ka novim idejama i izaziva nestrpljenje oko izrade novih, unaprijeđenih proizvoda. Gotovi proizvodi predstavljaju veselje i zadovoljstvo što ste iste sami izradili.

Naravno, ručna izrada svakodnevno uključuje i razne izazove, ali kada volite to što radite ništa nije teško, a to uključuje i rješavanje tehničkih problema koji su uobičajeni kod procesa izrade proizvoda.

Od tehničkih problema najčešći se javljaju problemi sa šivaćom mašinom ili s materijalom. Znaju se pojaviti zadebljanja kod užadi koje je onda potrebno stanjiti i odrezati, a takve pojave su normalne i očekivane s obzirom na prirodnu sirovinu. Nekada se takve situacije rješavaju u kratkom roku, a nekada zahtijevaju da se odmaknete od proizvoda, zabavite se nečim drugim te se kasnije taj dan ili sutradan vratite proizvodnji.

Foto: Instagram

Basketica je prihvaćena s velikom podrškom svih generacija

Koji Basketica proizvodi su izazvali najviše pažnje?

Do sada smo predstavili Nature kolekciju koja se sastoji od više modela funkcionalnih košara, a najviše pažnje su izazvale velike košare koje se koriste kao tegle za cvijeće, košare s poklopcem i juteni podmetači za tanjure i čaše. Najtraženije su bile košare dobivene kombinacijom dvije vrste užadi, odnosno prirodna boja jute i maslinasta ili bijela pamučna špaga te viseći pomponi u šarenim bojama. Sama naša priča je prihvaćena jako pozitivno s velikom podrškom svih generacija, to nas iznimno veseli i daje elan za daljnje stvaranje.

Foto: Instagram

Basketica proizvodi su svuda oko nas

Koristite li i vi osobno Basketica proizvode i na koji način?

Da! Naravno da koristimo naše proizvode jer upravo ideje za njih proizlaze iz naših funkcionalnih potreba, a onda se u procesu izrade nadopunjuju s našim estetskim i ekološkim načelima.

Basketica proizvodi su svuda oko nas, kao i u domovima naše obitelji, prijatelja, poznanika i klijenata koji su prepoznali i podržali našu priču. Ideja za korištenje proizvoda ne nedostaje. Ipak najdraže su nam u kupaonici gdje viseće košare organiziraju kozmetiku, a veće košare mogu odlično poslužiti za izložiti ručnike. U ormarima su košare napunjene čarapama ili nakitom.

Najčešće ih se koristi kao ukrasne teglice za biljke, a kako dolaze u raznim veličinama drago nam je da su neki manji kaktusi, ali i velike sanseverije i stabla limuna ukomponirane s njima. Odlične su za pospremanje i organizaciju domova, a u kuhinji će poslužiti za posluživanje krute hrane, kruha ili orašastih plodova.

Također sve Basketice proizvode testiramo i isprobavamo prije predstavljanja. Na taj način možemo se suočiti s njihovim mogućim manama te sukladno tome napraviti potrebne izmjene ili nadopune proizvoda prije uvrštavanja u kolekcije.

Mantra

Mantra.hr je internetski portal koji inspirira i informira sve one koji sreću, smisao i zadovoljstvo pronalaze u alternativnim načinima življenja. Otkrivamo tajne horoskopa i analiziramo aktualne zvjezdane konstelacije, osluškujemo unutarnji glas kako bismo pronašli put do autentične duhovnosti i spiritualnosti, brinemo o zdravlju i ljepoti koristeći prirodne metode iscjeljenja i narodne recepture, otkrivamo misterije svijeta i drevne zaboravljene vještine… Mantra je sveti zvuk koji vodi ka Izvoru.

Dodaj Komentar

Kliknite ovdje da biste objavili komentar